توسط امامقلی انجام شد؛

شرح سیاست های نخستین رویداد ملی بازی نامه نویسی

شرح سیاست های نخستین رویداد ملی بازی نامه نویسی

به گزارش لباس دونی، دبیر نخستین رویداد ملی بازی نامه نویسی اظهار داشت: بازیستا را در سه قالب بازی های رومیزی، اتاق فرار و بازی های محیطی پیش می بریم و در هر کدام از قالب ها نوجوانان باید تولید بازی نامه داشته باشند.



به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، نشست نخستین رویداد ملی بازی نامه نویسی قبل از ظهر امروز دوشنبه ۱۵ آبان با حضور مسعود حسنلو، رییس ستاد فناوری های نرم و فرهنگی، محمد رضا امام قلی، رییس حوزه هنری قزوین و دبیر نخستین رویداد ملی بازی نامه نویسی و مسعود مهراد مدیر دفتر هنر و سرگرمی حوزه هنری کودک و نوجوان در سالن صفار زاده حوزه هنری اجرا شد.
در این جلسه محمدرضا امامقلی رییس حوزه هنری استان قزوین و دبیر رویداد بازیستا با اشاره به حوادث غزه اظهار داشت: جای تأسف است که ما مقرر است یک رویداد با محور بازی را رونمایی می نماییم در صورتیکه چهار هزار کودک را در عرض یک ماه در غزه به شهادت رساندند و متأسفانه جامعه جهانی نیز درحال حاضر درحال محکوم کردن است. این آرمان و نستوهی در مقاومت چیزی است که بطور قطع به پیروزی می رسیم و همین کودکان سرنوشت فلسطین را رقم خواهند زد.
وی اضافه کرد: اگر امروز مهارت حل مسئله و تعامل را در کودکان تقویت نماییم در آینده موفق تر خواهند بود؛ بازی بازوی تربیت است و به سبب فضایی که بازی ایجاد می کند، حتما تأثیرگذار خواهد بود، بازی به عنوان یکی از پر تراکنش ترین کارهای اقتصادی در دنیا شناخته می شود و گردش مالی بسیار بالایی دارد و کشور ما در این حوزه درحال تجربه فعالیت نویی است. تجربه حل مسأله و تعامل و حل تعارض، تمرین آن در بازی است و اگر جایگاه خودش را درست پیدا کند، می توانیم امیدوار به تحول آفرینی در عرصه کارهای فرهنگی و هنری باشیم.
رئیس حوزه هنری استان قزوین اظهار داشت: در خیلی از اوقات گردش مالی در عرصه بازی ها به قدری است که چند برابر درآمدهای نفتی است. این به مدلول آنست که ما در کشورمان در عنفوان اقتصاد تجربه هستیم. همین طور آن چیزی که جاذبه های گردشگری را امروز برای توریست جذاب تر کند، تجربه ای جدید، نو و به یادماندنی است که برای توریست می تواند بوجود آورد. این تجربه های نو با بازی امکان پذیر است.
وی افزود: یکی از مسائل مهم در بازیستا، کنشگری نوجوان در المان های هویتی، دینی و ملی است. ما از مرحله فکر کردن به بازی، سپس به مرحله طراحی بازی و بازیسازی و توسعه و اقتصاد بازی برسیم.
امامقلی اظهار داشت: بازی های رومیزی تجربه زیستی همه ماست. دراین زمینه می توان به بازی اسم و فامیل اشاره کرد؛ بازی ای که خیلی از ما تجربه های جالبی از دورهمی های مان داریم و لحظات خوشی را برای مان به ارمغان آورده است. باید در این زمینه تحولی صورت بگیرد و ما به سمت ایجاد سونامی تولید چنین بازی هایی برویم که می تواند وفاق اجتماعی ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: بازیستا را در سه قالب بازی های رومیزی، اتاق فرار و بازی های محیطی پیش می بریم و در هر کدام از قالب ها نوجوانان باید تولید بازی نامه داشته باشند. همین طور بازی های کامپیوتری جزو بخش های جشنواره نیست.
دبیر رویداد بازیستا اظهار داشت: بازیستا در بخش ایران شامل مطالبی همچون تاریخ انقلاب، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و اماکن تاریخی، بخش قهرمان من شامل مطالبی همچون اساطیر شاهنامه، دانشمندان و اندیشمندان، قهرمانان ملی، شهدا و فرماندهان، بخش آئین من شامل مطالبی همچون غدیر، فاطمیه، عاشورا و ظهور و بخش ویژه شامل مطالبی همچون پیشرفت و هیستوری (در بخش هیستطوری بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز شرکت کرده اند) است.
وی اضافه کرد: دبیرخانه در استان قزوین قرار گرفته است و علاقمندان برای ارسال آثارشان از فردا سه شنبه ۱۶ آبان تا پایان دی ماه فرصت دارند تا بوسیله پایگاه www.baazista.ir اقدام نمایند. همین طور در ماه های آذر و دی رویدادهای استانی برگزار می گردد (در مراکز استان هایی همچون تهران، گیلان، قزوین، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و یزد). در بهمن رویداد رشد و تولید و آئین پایانی بازیستا را برگزار می نماییم. یکی از دلیلهای جدا کردن این است که برگزیده های بازی نامه ها در یک رویداد دیگری توسعه می یابد و بعد از توسعه به یک مدل طراحی شده کوچکی از بازی می رسند که کاربردی می شوند. همین طور بعد از تولید سرمایه گذاران دولتی و خصوصی به حمایت می پردازند و طرح ها را به تولید انبوه می رسانند و در نهایت شاهد عرضه آن در بازار هستیم.
رئیس حوزه هنری استان قزوین با اشاره به اهداف اصلی رویداد بازیستا اظهار داشت: هدف این است که نوجوانان ضمن یادگیری بازی سازی، نسبت به محصولات و اقتصاد آن نیز به دانش برسند، چونکه بازی سازی یک صنعت پردرآمد دنیاست.
وی اضافه کرد: اگر سراغ بازی و قشر نوجوان رفتیم ضرورتش این است که نوجوان امروز حکمرانان آینده هستند. اگر امروز ما مهارت حل مسأله را در بین نوجوانان تقویت نماییم، می توانیم امیدوار باشیم که حکمرانان آینده ما هم در فهم مسأله و هم در ارائه راهکار برای مسائل کلان کشور موفق عمل کنند.
امامقلی اظهار داشت: همین طور ۲۰ عنوان جایزه در این رویداد در نظر گرفته شده است که سه جایزه اول آن به این صورت بوده که به سه نفر اول در هر بخش ۲۰ میلیون تومان اهدا می شود. همین طور جزییات ۱۷ عنوان جایزه دیگر را بوسیله رسانه ها اطلاع رسانی می نماییم.
همچنین در آخر نشست نخستین رویداد ملی بازی نامه نویسی پوستر این رویداد رونمایی گردید.


منبع:

1402/08/20
16:03:58
5.0 / 5
218
تگهای خبر: جشنواره , طراحی , فناوری , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
لباس دونی