۲۰۰۰ اسباب بازی ایرانی در جشنواره ملی اسباب بازی

۲۰۰۰ اسباب بازی ایرانی در جشنواره ملی اسباب بازی

لباس دونی: دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی ضمن تشریح جزئیات این جشنواره، از ارائه 2000 اسباب بازی ایرانی با حضور بیشتر از 60 طراح و عروسك ساز و معرفی 400 عروسك در این جشنواره آگاهی داد.


به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، محسن حموله - دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی - در نشست خبری این جشنواره كه امروز (سوم دی ماه) در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار گردید اظهار داشت: جشنواره ملی اسباب بازی از شنبه (هفتم دی ماه) در مركز آفرینش های فرهنگی و هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كار خودرا با شعار «تمرین زندگی» آغاز می كند. این جشنواره تا ۱۳ دی ماه ادامه خواهد داشت.
او افزود: برای برگزاری جشنواره ملی اسباب بازی علاوه بر كانون پرورشی فكری كودكان و نوجوانان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی ایران و شورای نظارت بر اسباب بازی اهتمام داشتند.
دبیر جشنواره جشنواره ملی اسباب بازی اظهار داشت: این جشنواره با هدف پشتیبانی از كالای داخلی، توسعه و ترویج كاربردها و كاركردهای بازی و اسباب بازی، برقرای ارتباط موثر بین همه فعالان حوزه اسباب بازی، كمك به ساماندهی صنعت اسباب بازی و فراهم آوردن زمینه طراحی و استقرار نظام نوآوری برگزار می گردد.
حموله در ادامه با اشاره به رویكردهای پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی خاطرنشان كرد: توجه و اهمیت اسباب بازی بعنوان ابزاری اثرگذار در مراحل رشد كودك و نوجوان، ایجاد فرهنگ انتخاب درست اسباب بازی، معرفی اسباب بازی موثر در رشد جسمی و ذهنی كودكان و نوجوانان، افزایش اطلاعات عمومی در زمینه كودك، بازی و اسباب بازی و همین طور ایجاد بستر مناسب برای شكوفایی استعدادها و رشد قوه خلاقیت نوجوانان و جوانان رویكردهای این جشنواره است.
او با اشاره به این كه طراحان، تولیدكنندگان، سرمایه گذاران و همه فعالان حوزه اسباب بازی یك بخش از مخاطبان جشنواره ملی اسباب بازی هستند اظهار داشت: مسئولان وزارتخانه ها، سازمان ها و مراكز دولتی و غیردولتی، مراكز علمی تحقیقاتی و دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، برنامه ریزان محتوای آموزشی و مولفان كتاب های درسی، مدیران، مربیان پرورشی و همین طور والدین و كودكان و نوجوانان مخاطبان جشنواره ملی اسباب بازی هستند.
دبیر جشنواره ملی اسباب بازی با اشاره به این كه پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی در چند بخش مختلف برگزار می گردد اظهار داشت: این جشنواره بوسیله كمیته های مختلف همچون كمیته طرح، برنامه ریزی و برگزاری رویدادهای جشنواره، كمیته نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب بازی ایرانی، كمیته نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی، كمیته علمی و كمیته داوری برای انتخاب طرح ها و اسباب بازی های برتر ایرانی پیگیری و ساماندهی می شود.
حموله با اشاره به قسمتی از برنامه های پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی اظهار داشت: رونمایی كتاب های حوزه اسباب بازی و آیین رونمایی تازه های اسباب بازی شامل ۲۰ عنوان اسباب بازی جدید ساخت داخل قسمتی از برنامه های جشنواره ملی اسباب بازی است. همین طور در این جشنواره از سه فعال، سه پیشكسوت و سه نهاد مربوط به حوزه اسباب بازی تقدیر به عمل می آید. در این دوره از همه بخش های جشنواره افكارسنجی و ارزشیابی خواهد شد.
دبیر جشنواره ملی اسباب بازی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب بازی ایرانی اظهار داشت: بیشتر از ۱۰۰ محصول آموزشی برای كودكان تولید شده كه در این بخش به معرض نمایش گذاشته خواهد شد. همین طور ۲۰۰۰ اسباب بازی ایرانی با حضور بیشتر از ۶۰ طراح و عروسك ساز و معرفی ۴۰۰ عروسك قسمتی از برنامه های نمایشگاه تخصصی جشنواره ملی اسباب بازی خواهد بود.
او تصریح كرد: امسال در جشنواره ملی اسباب بازی، در نمایشگاه ترویجی دسته بندی محتوایی مانند بازی های فكری، گروهی، حركتی، رفتارساز سلامت، مهارت افزا، خلاقیتی، آموزش خانواده و مربیان، بازی های خلاق كودكان، هوا و فضا برای كودكان و معرفی فناوری نانو انجام شده است.
حموله با اشاره به این كه در جشنواره ملی اسباب بازی چند نشست تخصصی برگزار می شود اظهار داشت: نشست تخصصی نقش آموزش و پژوهش در صنعت اسباب بازی، نشست اسباب بازی صنعت خلاق فرهنگی و بازی های بوم ساخت ایرانی و نشست آثار روانشناختی و تربیتی بازی و اسباب بازی در این جشنواره برگزار می گردد. همین طور كارگاه آموزشی برندسازی و بازاریابی در صنعت اسباب بازی، كارگاه آموزشی شخصیت سازی در بازی و اسباب بازی و كارگاه آموزشی بازآفرینی اسباب بازی و بسته بندی زیست سازگار از دیگر اقدامات جشنواره ملی اسباب بازی خواهد بود.
بگفته دبیر جشنواره ملی اسباب بازی، از آغاز سال ۹۷ تا اختتام آبان ۹۸، ۵۱۱ اسباب بازی ثبت شده است كه از این تعداد ۲۷۶ اسباب بازی مجوز تولید نیز دریافت كرده اند. همین طور ۱۲۸ اثر در حوزه اسباب بازی های رقابتی حضور دارند.
حموله درانتها تصریح كرد: برگزاری بازار اسباب بازی با حضور ۱۶۰ تولیدكننده اسباب بازی و عروسك، برگزاری نمایشگاه آثار عروسك سازان ایرانی با معرفی ۱۰۰ عروسك، اعزام تماشاخانه و بازی خانه سیار برای كودكان و نوجوانان به استان سیستان و بلوچستان و اجرای فعالیتهای بازی محور در هزار مركز فرهنگی هنری كانون در سراسر كشور همچون برنامه های جانبی پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی خواهد بود.
به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی از ۷ تا ۱۳ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون پرورشی فكری كودكان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می شود.




منبع:

1398/10/08
20:12:22
5.0 / 5
4678
تگهای خبر: تخصص , جشنواره , خلاقیت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
لباس دونی